• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Big bank inkasso

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som har inkasso hos Big Bank?
Dom har eget inkasso och jag kom överrens med dom om en månatlig summa som jag skulle betala och det har jag gjort. Ändå ringer handläggaren flera ggr i veckan och trycker på att jag måste höja beloppet trots att min ekonomiska situation är densamma som när överrenskommelsen slöts...OCH jag sköter inbetalningarna själv utan att få avisering. Jag har betalat i snart ett halvår nu men jag vet inget om skulden eftersom jag inte får någon avisering. Känns oseriöst hur dom hanterar det hela.
Är det någon annan vars lån hos BigBank har gått till deras "eget" inkasso som har samma upplägg som jag (dvs utan avisering och vecko-tjat)?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som har inkasso hos Big Bank?
Dom har eget inkasso och jag kom överrens med dom om en månatlig summa som jag skulle betala och det har jag gjort. Ändå ringer handläggaren flera ggr i veckan och trycker på att jag måste höja beloppet trots att min ekonomiska situation är densamma som när överrenskommelsen slöts...OCH jag sköter inbetalningarna själv utan att få avisering. Jag har betalat i snart ett halvår nu men jag vet inget om skulden eftersom jag inte får någon avisering. Känns oseriöst hur dom hanterar det hela.
Är det någon annan vars lån hos BigBank har gått till deras "eget" inkasso som har samma upplägg som jag (dvs utan avisering och vecko-tjat)?

Anmäl dom! Strider mot god inkassosed att öva påtryckningar och hot. DI
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Är det bättre att betala av lånet (45.000) eller låta det gå till inkasso?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det bättre att betala av lånet (45.000) eller låta det gå till inkasso?
Det beror väl på hur mycket du betalar per månad nu jämfört med den månadskostnad du får på inkasso. Ett gott råd om du släpper till inkasso är att få avbetalningsplanen skriftligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp